Algemene voorwaarden

Algemeen

  • Op al onze bestellingen en leveringen vanaf 1 maart 2021 zijn de algemene voorwaarden van 1 maart 2021 van toepassing.
  • Alle genoemde prijzen zijn exclusief BTW tenzij anders vermeld, prijswijzigingen of fouten in onze informatie voorbehouden. Als klant kunt u van ons een offerte krijgen waarop de juiste prijzen vermeld staan. Offertes zijn beperkt geldig, op de offerte staat de geldigheidsduur van de offerte.
  • Ondanks dat onze informatie, prijzen en afbeeldingen met uiterste zorg zijn samengesteld, kunnen hier geen rechten aan worden ontleend. Beeldmateriaal op de website en in onze folder kan afwijken van de werkelijkheid, wij adviseren u de showtuin te bezoeken.
  • U bent als klant te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de bestelde hoeveelheid materiaal, ook als wij u helpen met het berekenen van de materialen.
  • Er zijn producten die uitsluitend per verpakkingseenheid kunnen worden afgenomen. Bij bepaalde producten kunt u als klant tegen een betaling van een afstapeltoeslag afwijken van de standaard verpakkingseenheid. Deze afstapeltoeslag zal op de offerte/factuur/bon apart vermeld worden.
  • Facturen/bonnen dienen door u als klant direct bij ontvangst van de goederen betaald te worden tenzij anders afgesproken.
  • Bij bestellingen boven de € 1000,- of bij speciaal bestelde artikelen kunnen wij u vragen om een aanbetaling van maximaal 50% van het aankoopbedrag.
  • Voor meer informatie over onze producten en de meest gestelde vragen verwijzen wij u graag door naar onze website vanschagensantpoort.nl
  • Indien u een klacht heeft omtrent onze dienstverlening of onze producten dan vragen wij u zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen 24 uur contact met ons op te nemen. Onze contactgegevens vindt u op onze website vanschagensantpoort.nl

Wanneer u ons een duidelijke beschrijving van uw klacht geeft, eventueel met foto’s erbij, dan kunnen wij uw klacht zorgvuldig in behandeling nemen. Wij trachten binnen 3 werkdagen na ontvangst van uw klacht contact met u op te nemen.

Levering/ophalen van bestellingen

  • Leverdagen worden vooraf met u afgestemd. Tijdstippen kunnen niet worden vastgesteld.
  • Wijzigingen omtrent de dag van levering kunnen tot 36 uur voor levering worden aangegeven.
  • Producten die wij op voorraad hebben kunnen door u als klant op onze locatie afgehaald worden. Wanneer u als klant producten die wij op voorraad hebben bezorgd wilt hebben, dan hebben wij alle informatie die nodig is voor een bezorging minimaal 48 uur (te weten 2 doordeweekse-werkdagen) van te voren nodig. Wij kunnen hierdoor uw bestelling op tijd klaarmaken en inplannen.
  • Wanneer u als klant producten bezorgd wilt krijgen die bij ons op voorraad zijn en u kunt dit niet binnen 48 uur (te weten 2 doordeweekse-werkdagen) doorgeven dan hanteren wij mogelijk een transporttoeslag bij spoed. Vraag bij bestellen of dit voor uw bestelling van toepassing is.
  • Bij bezorgingen hanteren wij bezorgingskosten naar gelang de afstand en bereikbaarheid van de locatie waar de bestelling geleverd moet worden.
  • Bij bestellingen onder de € 150,- incl. BTW berekenen wij een transporttoeslag kleine bestellingen van € 20,- ex. BTW door aan u als klant. Deze vergoeding van € 20,- is een kleine compensatie van de kosten van de vrachtwagen inclusief chauffeur wanneer de bestelling eigenlijk te laag is om uit de kosten te komen.
  • Bij leveringen binnen de ring van Amsterdam berekenen wij minimaal € 100,- transportkosten incl. BTW door aan u als klant.
  • Wij rekenen € 15,- ex. BTW zaterdagtoeslag bij bezorging op zaterdag. De standaard bezorgtarieven en eventueel andere toeslagen blijven hierbij gehanteerd voor u als klant.
  • In verband met onze logistieke planning worden bepaalde artikelen o.a. tuinaarde, zand en grind in een standaard hoeveelheid verkocht. Wij leveren tot 3,5 m³ in big bags (1 m³), halve big bags (0,5 m³) of in zakken (25 kg). Wanneer u als klant vanaf 3,5 m³ geleverd wilt hebben, kan dit los gestort worden.
  • Materialen worden geleverd langs de verharde weg. U mag aangeven middels een markering waar u de materialen wenst te ontvangen, mits het technisch mogelijk is de materialen daar te plaatsen met onze eigen middelen. Onze kraan heeft een beperkt bereik en onze auto’s zijn niet geschikt voor alle ondergronden.
  • Wanneer wij vanwege technische problemen geen leveringen kunnen doen zijn wij niet aansprakelijk voor eventuele schade. Wij zullen uiteraard in overleg met u werken aan een passende oplossing zodat u alsnog uw bestelling geleverd krijgt.
  • Slecht bereikbare loslocaties zoals erven, campings of andere situaties dienen vooraf te worden vermeld. In overleg zoeken we naar een juiste oplossing.
  • Indien materialen nadien verplaatst moeten worden betaald u het uurtarief van de vrachtwagen (incl. kosten van de chauffeur).
  • Gebreken of defecten kunnen maximaal 24 uur na levering worden gemeld. Controleer uw materiaal direct na ontvangst op juistheid en breuk.
  • Bomenzand is een samengesteld product wat wordt geproduceerd en geleverd onder BRL 9335 protocol 4. Wanneer de grond wordt toegepast in een hoeveelheid groter dan 50 m³ dient de toepasser hiervan melding te doen bij het Meldpunt bodemkwaliteit.
  • Los gestorte artikelen kunt u in ieder gewenste hoeveelheid bij ons afhalen.

 Verwerking

  • Verwerk meerdere pakketten door elkaar zodat kleurnuances onderling door elkaar verwerkt worden.
  • Verwerk pallets van boven naar beneden en volledig en gelijkmatig.
  • Wanneer de materialen afwijkingen vertonen dient dit voor verwerking en maximaal 24 uur na levering te zijn gemeld. Indien u toch besluit de materialen te verwerken, accepteert u de geleverde materialen.
  • Elk materiaalsoort vraagt om een andere ondergrond. Sommige materialen moeten op split of gestabiliseerd zand worden verwerkt, in tegenstelling tot bepaalde beton producten die op zand voor zandbed verwerkt kunnen worden. Vraag altijd advies. De verwerker is verantwoordelijk voor de ondergrondkeuze en de opbouw van de onderlaag.
  • Kijk naar de leg-, verwerking en reinigings-voorschriften op de verpakking van de materialen. Raadpleeg eventueel de website van de producent.

Verhuur materialen

  • Materialen worden per dag verhuurd, ongeacht tijd van ophalen.
  • Het huurmoment geldt voor een dag, de materialen dienen de volgende werkdag voor 09:00 weer retour gebracht te zijn.
  • Er wordt borg berekend.
  • De borg wordt contant terug betaald na controle en goedkeuring van het materiaal door een werknemer van Van Schagen Santpoort B.V., mits het materiaal op de afgesproken dag is ingeleverd.
  • Als het materiaal later wordt ingeleverd als afgesproken zal dit van de borg ingehouden worden.
  • Indien u bij ons materiaal huurt en u wilt het bezorgd hebben, dan leveren wij alleen als u ook andere artikelen besteld heeft. Deze bestelde artikelen dienen met dezelfde vracht bezorgd te worden.
  • Het gehuurde materiaal dient door de huurder retour gebracht te worden.

Retourneren

  • Uitsluitend producten die normaliter bij ons voorradig zijn kunnen retour worden gebracht, tegen een vergoeding van 50% van de aanschafwaarde. Vraag vooraf of de door u gekozen producten retour mogen.
  • Wanneer u niet alle producten gebruikt die u bij ons besteld heeft, kunnen wij deze voor u innemen. Wij berekenen hiervoor een puintoeslag, deze wordt per kilogram bij u als klant in rekening gebracht. Uiteraard kunt u de producten ook zelf meenemen.
  • Vanwege de houdbaarheid van sommige producten, zoals gras, kunnen deze niet retour genomen worden.
  • Indien producten door ons moet worden opgehaald betaalt u als klant onze vrachtkosten (incl. kosten van onze chauffeur). Deze dient u als klant vooraf of bij ophalen aan ons te betalen.
  • Retourneren worden uitsluitend geaccepteerd maximaal 30 dagen na levering, op vertoon van de aankoop bon. Materialen dienen schoon en onbeschadigd te worden aangeboden.
  • Statiegeld pallets of rekken worden op vertoon van de aankoop bon 100% vergoed wanneer deze volledig intact zijn.

Download Voorwaarden Van Schagen Santpoort 1 maart 2021